Hvor mye koster taxireisen?

Bli med på laget!

– Vi organiserer over 4.000 drosjeeiere over hele landet.

Protest mot avgiftssjokk

30.11.2018

Mandag 3. desember kl 9-10 vil Norges Taxiforbund markere protest mot forslaget til avgiftsøkning på drosjebiler, foran Stortinget. Bildet viser en løpeseddel som er laget. Vi er gjort kjent med at Senterpartiet og Arbeiderpartiet vil støtte oss i dette under behandlingen av neste års avgifter. Se Aps merknad under.

Lønnsoppgjøret 2018

19.06.2018

Norges Taxiforbund og Norsk Transportarbeiderforbund ble mandag 11. juni enige om revisjon av Taxioverenskomsten etter forhandlinger mellom partene. Transportarbeiderforbundet frafalt krav om garantilønn på natt, krav om sikring av lønn ved rabatter og krav om at sko skal inn som en del av uniformseffekten. De frafalt også krav om at minstelønnen skulle heves til 45 %, og krav om at taksttillegget på kveld, natt og helg i sin helhet skulle tilfalle sjåførene. Partene ser behovet for å utredre fremtidig AFP-ordning nærmere, men vil ta stilling til saken når utredningen som LH/NHO har igangsatt er ferdig. Utfallet av lønnsforhandlingene gjelder fra 1. mai 2018.

• Regulert område
    I områder hvor drosjene er regulert av forskrift om maksimalpris økes lønnsprosenten med 1,0 prosentpoeng, fra 40,8 % til 41,8 %.

• Uregulert område
    I områder med fri takstfastsettelse økes prosentsatsen med 1,1 prosentpoeng fra de lokale lønnssatsene.

Viktig å merke seg at avtalen formelt ikke er i havn før den er godkjent hos partenes besluttende organer som har frist til 1. juli 2018.

Taxi i media:

Full mann gjorde skadeverk på taxi

10.12.2018, Bergensavisen

- Det var en full passasjer som hadde gjort skadeverk på taxien, blant annet på taxiskiltet på taket, forteller operasjonsleder Arve Samsonsen i Vest politidistrikt

Kastet opp i drosje og kranglet om regningen for rens

09.12.2018, Budstikka.no

Han forteller at drosjesjåføren vurderer å anmelde forholdet. Det var flere personer i 20-årene i drosjen da krangelen startet

Ingen har en lik taxi i Norge

07.12.2018, nrk.no

Det er drosjesjåfør i Hedmark Taxi, Jan Moløkken som har spesialbestilt taxien fra England

Meld deg på vårt nyhetsbrev her:

Taxiskolen

Taxiskolen er ditt kompetanse-
senter. Her finner du kurs, kartbøker og materiell som gjør din arbeidsdag enklere.

Gå til Taxiskolens nettsider

Jerikoveien 26, 1067 Oslo