Hvor mye koster taxireisen?

Bli med på laget!

– Vi organiserer over 4.000 drosjeeiere over hele landet.

​Blir det en reell høring?

19.12.2018

- Det er ikke slik vi får en seriøs bransje, sa løyvedirektøren i Oslo. - Løser ikke utfordringene, sier TØI-forskeren. - Mangelfull utredning, sier Regelrådet. - Vi trenger aktiv drosjepolitikk, ikke deregulering sier Trøndelag. Den kunnskapen som er neglisjert i høringsutkastet vil bli lagt på bordet i rikt mon i høringen. Etter det får vi se om den har vært reell, eller bare et skuebrød.

Ikke la politikerne kjøre taxiyrket i grøfta!

16.01.2019

Samferdselsdepartementet har hatt på høring et forslag om deregulering av drosjer i Norge. Forslaget er ikke basert på kunnskap om drosjemarkeder, og vil føre til dårligere tilbud, høyere priser og svekket kvalitet. Høringsrunden bekrefter dette.

Norsk drosjenæring krever at politikerne setter seg inn i saken, og bygger politikken på kunnskap og respekt. Reguleringene er til for kundene og samfunnet. Taxi er ikke ”delingsøkonomi”.

Taxi i media:

100 taxaer demonstrerer mod taxalov i København

21.01.2019, Kristeligt Dagblad

Det er Taxiforeningen Danmark, som har stået bag demonstrationen

Smerter i nakken

21.01.2019, nrk.no

Den ene bilføreren klaget over vondt i nakken etter sammenstøtet mellom en personbil og en taxi på fylkesvei 47 på Røyksund i Karmøy mandag morgen. Den andre bilføreren er uskadd, men preget av hendelsen

Drosjeeiere truer med aksjoner

21.01.2019, nrk.no

Drosjeiere i Hamar utelukker ikke aksjoner. De mista oppstillingsplassen sin ved jernbanen.Styreleder Gudmund Bekkevold i Hamar Taxi sier til HA at plasseringen nå er trafikkfarlig

Meld deg på vårt nyhetsbrev her:

Taxiskolen

Taxiskolen er ditt kompetanse-
senter. Her finner du kurs, kartbøker og materiell som gjør din arbeidsdag enklere.

Gå til Taxiskolens nettsider

Jerikoveien 26, 1067 Oslo