Hvor mye koster taxireisen?

Bli med på laget!

– Vi organiserer over 4.000 drosjeeiere over hele landet.

​Ja til løsarbeidersamfunnet, Erna Solberg?

18.03.2019

Snart får vi se om høringsrunden har vært en reell prosess, eller bare en illusjon. Mange av oss er nok pessimistiske, fordi regjeringen fortsetter å snakke om delingsøkonomi som premiss. Da må vi spørre Erna Solberg om løsarbeidersamfunnet også skal gjelde andre grupper der arbeidsgiveransvar pulveriseres, og selvstendig næringsdrivende fratas selvstendigheten.

Ikke la politikerne kjøre taxiyrket i grøfta!

16.01.2019

Samferdselsdepartementet har hatt på høring et forslag om deregulering av drosjer i Norge. Forslaget er ikke basert på kunnskap om drosjemarkeder, og vil føre til dårligere tilbud, høyere priser og svekket kvalitet. Høringsrunden bekrefter dette.

Norsk drosjenæring krever at politikerne setter seg inn i saken, og bygger politikken på kunnskap og respekt. Reguleringene er til for kundene og samfunnet. Taxi er ikke ”delingsøkonomi”.

Taxi i media:

Er det greit å få svar på engelsk når du skal bestille drosje?

18.03.2019, nrk.no

» Slik svarte damen på booking-telefonen til drosjeselskapet Christiania Taxi da NRK forsøkte å ringe dem en søndag morgen

Knuste flaske i hodet på drosjesjåfør, bet politimann

18.03.2019, Drammens Tidende

Både drosjesjåføren og politimannen måtte på Legevakten etter hendelsen natt til mandag. DRAMMEN: Politiet fikk klokken 02.14 telefon fra en drosjesjåfør på Bragernes torg

UiO-leiarar brukte taxikort for 6,6 mill. på fire år

18.03.2019, Fagpressenytt

Stenseth hadde kjørt taxi på UiOs rekning for over ein halv million kroner på under tre år. Han betalte alltid drosjeturane med eit taxikort frå UiO

Meld deg på vårt nyhetsbrev her:

Taxiskolen

Taxiskolen er ditt kompetanse-
senter. Her finner du kurs, kartbøker og materiell som gjør din arbeidsdag enklere.

Gå til Taxiskolens nettsider

Jerikoveien 26, 1067 Oslo