Hvor mye koster taxireisen?

Bli med på laget!

– Vi organiserer over 4.000 drosjeeiere over hele landet.

Regjeringen "våger" på andres bekostning

21.05.2019

”Vi må våge å tenke nytt om taxi”, skriver statsrådene Dale og Isaksen i VG 13. mai. Problemet er at det ikke er noe nytt i det de foreslår. Deregulering er forsøkt utallige ganger i mange land, alltid med mislykket resultat, aldri med lavere priser som følge av økt konkurranse. Det statsrådene ”våger” er drosjesjåførers allerede lave inntektsgrunnlag. Det er ikke spesielt heroisk.

NT søker ny direktør

23.05.2019

Omstilling - Omdømmebygging - Strategiutvikling

Taxiforbundet står foran en spennende tid med omstilling i bransjen, tøffere konkurranse, endring og utvikling.

Administrasjonen har 12 medarbeidere som jobber med juridiske spørsmål, kompetanseutvikling, kurs og konferanser, analyser, økonomi og administrasjon. Direktøren jobber tett sammen med styreleder og har personal- og resultatansvar. Stillingen innebærer utstrakt nettverksbygging og dialog med mange ulike personer og interessegrupper. Den nye direktøren skal jobbe med omdømme, rammevilkår og medlemsutvikling.

Vi søker en drivende, moderne endringsleder med solid ledererfaring og høyere utdanning. Lederstilen din er relasjonsorientert, analytisk, kommunikativ og inspirerende. Vi kan tilby en spennende stilling med konkurransedyktige betingelser.

Søknadsfrist 10. juni.

Taxi i media:

- Bompengeprosessen har ikke vært demokratisk

22.05.2019, Minerva

- For ikke å glemme drosjesjåførene. Forleden fikk jeg en melding om at flere hundre drosjesjåfører planlegger å stemme på oss i Oslo, legger hun til

Asiatiske pirattaxier i København koster danske chaufførjob

22.05.2019, Fagbladet 3F

- Det her er jo ren Uber om igen. Vi vil ikke have det svineri med pirattaxier, sorte penge og unfair konkurrence. De har hverken tilladelse til at køre taxi, taxikørekort eller taxameter i bilerne

Bytaxi svarer: - En app løser ikke problemet

21.05.2019, VG

I VG 12. mai uttaler samferdselsminister Jon Georg Dale og næringsminister Torbjørn Røe Isaksen at vi må våge å tenke nytt om taxi og «nå sørger vi for at det blir konkurranse i drosjenæringen

Meld deg på vårt nyhetsbrev her:

Taxiskolen

Taxiskolen er ditt kompetanse-
senter. Her finner du kurs, kartbøker og materiell som gjør din arbeidsdag enklere.

Gå til Taxiskolens nettsider

Jerikoveien 26, 1067 Oslo