Et vellykket bransjetreff

Bransjetreffet 2024 ble arrangert på Gardermoen den 6.mars, der nærmere 70 deltagere deltok.

Ola Limoseth og Odd Werner Hansen innledet dagen med et foredrag om styrets og daglig leders ansvar, herunder arbeidsfordeling. Begge innlederne har lang erfaring med styrekurs og ikke minst styrearbeid i næringslivet. De holdt et inspirerende innlegg og fikk god deltagelse fra deltagerne hvor det blant annet ble arrangert plenumssesjoner som så på rollefordeling og ikke minst forståelse av de ulike rollene i styrene.

Hvorfor tar det så lang tid?

Styreleder Øystein Trevland gikk gjennom arbeidet i drosjeutvalget og utviklingen vi kan forvente den neste perioden. Samtidig minnet han om hvor langt vi har kommet på vei mot en regulert næring, samt at vi kan forvente et tydelig og stødig regelverk, som blir stående i lang tid, takket være det grundige arbeidet i Drosjeutvalget. Jan Valeur fulgte også opp med et innlegg om rekruttering og ønsket velkommen til Tonje Grave, direktør i Oslo Taxi som snakket videre om dette temaet. Hun dro blant annet inn verktøyene som Oslo Taxi bruker i opplæringen av sjåfører, samt en spillbasert app som brukes i oppfriskning av kunnskaper.

Siv Michelle Marken Strønen var en av deltagerne under bransjetreffet hun var strålende fornøyd med deltagelsen og oppfordrer enda fler til å delta neste år. «Vi har tatt opp viktige temaer, og for så vidt jobbet godt sammen i team. Jeg tror gruppediskusjonene har bidratt til et bedre samhold, men også gitt rom for at vi i fremtiden kan fortsette med å løse problemstillinger i fellesskap. Jeg synes også det er spennende at mangfoldet i bransjen blir tatt opp blant deltagerne, da dette er et viktig punkt i utviklingen av næringen. Jeg håper å se enda flere kvinner blant deltagerne når Norges Taxiforbund arrangerer ulike treff.»

Tusen takk til alle deltagere og ikke minst styret i Forum for Taxisentraler. Arbeidet som gjøres er ikke bare nødvendig, men utrolig inspirerende for hele næringen.