Vertikal Helseforsikring

Denne avtalen må bestilles og medfører fakturering i tillegg til medlemsskapet.

Ønsker du å sikre deg og dine mot uforutsette helseutgifter og ventetid? Selv om Norge har et av verdens beste helsevesen, kan ventetiden for diagnose og behandling være lang, spesielt for mindre alvorlige sykdommer. Slik ventetid kan også bli kostbar for arbeidsgiver og for selvstendig næringsdrivende.

Norges Taxiforbund har fremforhandlet et tilbud på helseforsikring for sine medlemmer gjennom If/Vertikal Helse. Med helseforsikring fra If/Vertikal Helse er du sikret rask utredning og behandling med personlig oppfølging av medisinske rådgivere.

Dette er inkludert i helseforsikringen

• Behandlingsgaranti: Konsultasjon hos legespesialist innen 7 virkedager, deretter behandling eller operasjon innen 10 virkedager, samt kostnader til reise, opphold og rehabilitering.
  • Fysikalsk behandling: Medisinsk nødvendig behandling for varig bedring ved sykdom eller skade uten begrensning i timeantall. Egenandel på 250 kr pr. behandling.
  • Psykolog: Inntil 10 konsultasjoner, etter henvisning fra lege.
  • Psykologisk førstehjelp: Inntil 10 timer psykologisk førstehjelp som følge av hendelser som vold, alvorlig trafikkulykke eller dødsfall. Gjelder for hele husstanden.
  • Digitalt terapiprogram: Digital selvhjelpstjeneste til behandling av bl.a. angst, depresjon og søvnvansker.
  • Digital legekonsultasjon: Legekonsultasjon på video for reseptfornyelse, helsespørsmål og andre henvendelser som ikke krever fysisk undersøkelse.
  • Medisinsk rådgivning: Døgnåpen telefonrådgivning der erfarne sykepleiere svarer på spørsmål om sykdom og helse.
  • Second opinion: Ny vurdering av allerede stilt diagnose, foreslått eller igangsatt behandling eller tidligere utført behandling.
  • Rus- og spillavvenning: Hjelp og støtte ved rus- og spill problematikk.
  • Formidling av helsetjenester: Mulighet til å benytte Vertikals fremforhandlede priser ved behandling eller operasjon som ikke dekkes av forsikringen.

Våre medlemmers ektefeller/samboere kan også benytte seg av tilbudet og tegne egen helseforsikring, mot at de leverer helsevurdering.

Vertikals Tannforsikring kan også kjøpes i tillegg, og sikrer deg mot uforutsatte kostnader i forbindelse med tannbehandling.

Söderberg & Partners AS

Norges Taxiforbunds forsikringskontor