Foto: Norges Taxiforbund

Oppdatering - engangsavgiften rullestoldrosjer

Regjeringens forslag til revidert nasjonalbudsjett 2024 ble lagt frem 14. mai, og skal etter planen vedtas 21. juni.

Det er foreslått å fjerne engangsavgiften for rullestoldrosjer i revidert nasjonalbudsjett for 2024. Norges Taxiforbund har vært i kontakt med både samferdselsdepartementet og finansdepartemtet, men vi har ikke lykkes i å få ytterligere informasjon om eventuell tilbakebetaling av engangsavgiften for nyregistrerte rullestolpdrosjer i 2024. Derfor anbefaler vi taxieiere som nettopp har anskaffet seg en slik bil, eller er i prossess med å skaffe seg en 9-seter som HC-bil om å vente med registreringen til refusjonen er behandlet i Stortinget i juni, og endelig dato for ikrafttredelse kommer på plass. Da vil også ytterligere informasjon om eventuell tilbakebetaling komme.

Vi oppdaterer denne saken løpende.