Norges Taxiforbund gikk til anmeldelse

22.09.2020

I dag, 22.9, leverte Norges Taxiforbund en anmeldelse mot Riedel/InterCab AS på bakgrunn av at dette selskapet driver persontransport uten drosjeløyve eller godkjenning av sentral. I tillegg kjører de uten taklampe og uten taksameter. Dette er klare brudd på nåværende yrkestransportregelverk.

​Ber om sentraltilknytning

02.09.2020

«Nei til løsarbeidersamfunn» er tittelen på en felles aksjon som nå starter i regi av LO, YS, NHO Transport og Norges Taxiforbund. Kravet er gjeninnføring av sentraltilknytning, for å hindre at løsarbeidermodellen får fotfeste i drosjenæringen, og samfunnet forøvrig. I dag lanseres aksjonen med et opprop til Regjeringen.

Taxi i media:

Svenska Uberförare dömda för våldtäkt och sexuella ofredanden vid resor

24.09.2020, Di Digital (SE)

Peter Löfstrand pekar i sitt svar på att andra aktörer inom taxibranschen, som Taxi Stockholm, inte heller anställer sina förare utan att dessa själva driver eller är anställda hos åkeriföret

Frislepp av taxi er ikke til kundes beste!

20.09.2020, fvn.no

Om kort tid endres taxinæringen med frislepp for antall taxiløyver. Dette vil gi økt konkurranse, og åpne for nye aktører i markedet. Dette høres forlokkende ut

Jerikoveien 26, 1067 Oslo
E-post: post@nortaxi.no