NT
28. juni 2022

Fagkonferansen 2022

Norges Taxiforbund har gleden av endelig å kunne invitere til fagkonferanse igjen.

18. - 19. oktober er det igjen mulig å møtes til faglig og sosialt samvær, denne gangen på Quality Airport Hotel Gardermoen.

Mer informasjon og påmeldingsmulighet finnes her.

03. juni 2022

En skatteskandale på ny?

De utenlandske taxileverandørene i Norge skal levere de samme data som de norske, men Skatteetaten har ingen systemer for å sikre at det skjer, og nekter fortsatt å uttale seg om de faktisk blir kontrollert.

31. mai 2022

Rom for reguleringer under EØS-avtalen

Styret i Norges Taxiforbund hadde i morges frokostmøte med toppene i Samferdselsdepartementet og Stortingets transport- og kommunikasjonskomité. Tema var handlingsrommet for reguleringer av taxi innenfor EØS-avtalen.

11. mai 2022

Positivt første skritt fra Regjeringen

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (A) sendte i dag på høring de første forslagene til endringer i drosjelovgivningen. Norges Taxiforbund ser positivt på forslagene, og på at det oppnevnes et utvalg som har drosjenæringen som fokus.

02. mai 2022

Positiv til avgiftslette for rullestolbiler i taxi

Norges Taxiforbund er positive til forslaget om å innføre en egen avgiftsgruppe for personbiler som er tilpasset for transport av rullestolbrukere. Dette vil øke incentivet til å gå til anskaffelse av personbiler som er tilpasset for rullestol. På denne måten vil en større andel av taxiflåten være tilrettelagt for rullestolbrukere, og disse kundene vil lettere kunne få en tur.

25. mars 2022

10-12 timer, seks dager i uka

Sosial dumping i Oslo-markedet etter taxifrislippet. - Sjåfører for "plattformselskapen" må jobbe 10-12 timer seks dager i uka, fortrinnsvis natt og helg, for å kunne få en lønn å leve av, sier sosiolog Sigurd M. Nordli Oppegaard i Fafo til bladet TAXI.

Jerikoveien 26