Hvem forstår drosjemarkedet, Hegnar?

25.06.2020

Drosjemarkedene er regulert i det meste av verden. Eksempler fra flere land viser at dette er et marked som ikke regulerer seg selv. Vi mener også at vi i Norge har grunn til å være bekymret. Det å kjøre taxi er ingen hobby. Det er faktisk et yrke, som mange lever av. Taxitjenesten er en viktig del av kollektivtilbudet hvor det forventes service, kunnskap og høy kvalitet.

Regjering for Iøsarbeidersamfunn?

26.06.2020

Byrådsleder Raymond Johansen har helt rett. Regjeringens frislipp av drosjeløyver vil bli spesielt negativt for Oslo. Hva er poenget med å øke den overetableringen som er der allerede i dag, og fører til landets høyeste priser? Er regjering for et Iøsarbeidersamfunn?

Taxi i media:

Debatt: Taxibranschen är i fortsatt kris – vi vill göra mer för att hjälpa samhället Christer Holmlund

01.07.2020, Arbetarbladet

Pizzabagare och taxichaufförer mest coronasmittade yrkesgruppen

28.06.2020, Aftonbladet

Buss- och spårvagnsförare löper 4,3 högre risk än övriga. Foto: ANDREAS BARDELL Taxichaufförer är den mest coronautsatta yrkesgruppen. Här är taxichauffören Mohammed Barar

Tegnell: Serviceyrken är överrepresenterade

25.06.2020, ETC

Bland de grupper som är hårdast drabbade listar myndigheten bland annat taxiförare, spårvagnsförare och pizzabagare

august

NT avd Buskerud, årsmøte