Ingen tegn til kontroll av ulovligheter

08.04.2021

Ulovlighetene utfolder seg videre i Oslo-markedet, og det er ingen tegn til snarlige kontroller. - Vi ser biler som kjører som drosje som ikke er registrert som dette. Drosjer som ikke er forsikret som det. Drosjer som ikke har taksameter. Drosjer som ikke er merket i henhold til regelverket. Drosjer som kjører på bestilling via app uten kobling mot taksameter, eller uten at taksameteret brukes.

​Ber om sentraltilknytning

02.09.2020

«Nei til løsarbeidersamfunn» er tittelen på en felles aksjon som nå starter i regi av LO, YS, NHO Transport og Norges Taxiforbund. Kravet er gjeninnføring av sentraltilknytning, for å hindre at løsarbeidermodellen får fotfeste i drosjenæringen, og samfunnet forøvrig. I dag lanseres aksjonen med et opprop til Regjeringen.

Taxi i media:

I dag kommer dommen: Dette blir kritisert

14.04.2021, TV2.no

En taxi som ikke dukket opp var nok til at FHI-leder Stoltenberg ikke var til stede i møtet hvor avgjørelsen om å stenge skolene ble presentert. FHI frarådet å stenge barnehager og skoler

LH-2020-164754

13.04.2021, Lagmannsrett

Saken gjaldt forsettlig trygdebedrageri i form av pirattaxikjøring samtidig som personen mottok dagpenger. Det hadde ingen betydning for meldeplikten at virksomheten var ulovlig

Hvaler kommune, trenger vi ikke taxinæringen?

13.04.2021, Fredrikstad Blad

at taxiene fremdeles har skole- og sykekjøring som før, men det har aldri vært den hele og fulle oppdragsmengden for taxinæringen

NT avd Hedmark, årsmøte

kl. 12.00 på Kjonerud, Ottestad.

Se hele kalenderen

Jerikoveien 26, 1067 Oslo