Taxisjåfører fortjener anstendig lønn for jobben

13.11.2020

Trygve Hegnar viser nok en gang at han ikke har forstått markedssvikten i drosjemarkedet i sin Leder 30.10. Norges Taxiforbund er skeptisk til frislippet, med god grunn. Det er en vesentlig ting som ikke er på plass: en sikker innrapportering og kontroll av etterlevelse av regelverket. Mandag 2.11 ble det fritt vilt, uten denne sikre innrapporteringen til kontrollmyndigheten.

​Ber om sentraltilknytning

02.09.2020

«Nei til løsarbeidersamfunn» er tittelen på en felles aksjon som nå starter i regi av LO, YS, NHO Transport og Norges Taxiforbund. Kravet er gjeninnføring av sentraltilknytning, for å hindre at løsarbeidermodellen får fotfeste i drosjenæringen, og samfunnet forøvrig. I dag lanseres aksjonen med et opprop til Regjeringen.

Taxi i media:

Skriftlig spørsmål fra Kjersti Toppe (Sp) til helse- og omsorgsministeren

23.11.2020, Stortingets spørretime

på ein verdig og god måte når dei har behov for transport til behandling, og kan statsråden forklare kvifor Christiania Taxi for forlenga kontrakt på Voss når klagene er så mange

Dobbelt opp Mari Skrudal

20.11.2020, Klassekampen

Taxitjenesten Uber og annet app-basert oppdragsarbeid er typiske gig-jobber: De som utfører dem, går fra oppdrag til oppdrag og

Uber og taxinæringa Helga Hiim Stålhane

18.11.2020, Dagbladet.no

Applikasjoner brukes av flere norske taxiselskaper i dag, og vår forskning viser at norske taxisjåfører verken er motstandere av applikasjoner

Jerikoveien 26, 1067 Oslo
E-post: post@nortaxi.no