Norges Taxiforbund (NT) er en landsdekkende arbeidsgiverorganisasjon for løyvehavere. Med støtte fra våre medlemmer har vi jobbet for en trygg og seriøs taxinæring siden 1919.

Våre hovedarbeidsområder er nasjonal og lokal politisk påvirkning, samt opplysningsarbeid gjennom kunnskapsformidling via media og tilstedeværelse.

Våre lokalforeninger og nettverk er bygget opp av frivillige som ønsker å bidra lokalt i Norge. Gjennom disse tilbys det ulike former for aktiviteter og arrangementer for våre medlemmer. De frivillige spiller også en sentral rolle i arbeidet med politisk påvirkning.

Visjon

Taxi i Norge skal være verdens beste.

Virksomhetsidé

• Norges Taxiforbund skal representere næringen i offentligheten, og arbeide for å styrke næringens omdømme.
  • Norges Taxiforbund skal arbeide for gode rammebetingelser, slik at næringen kan levere effektiv og kundevennlig transport.
  • Norges Taxiforbund skal legge til rette for erfaringsutveksling, og tilby sine medlemmer rådgivning, kompetanseutvikling og innkjøpsavtaler.

Hovedmålene

• Skape forståelse for drosjenes plass i kollektivtransporten og samfunnsoppdraget.
  • Sikre god kvalitet i alle ledd i næringen.
  • Bidra til at næringen utvikler seg med hensyn til miljø og trafikksikkerhet.
  • Arbeide for like konkurransevilkår.
  • Motarbeide diskriminering og rasisme.