Direktør Torbjørn Brenna og samfunnsøkonom Tabassum Aslam

Direktør Torbjørn Brenna (til høyre) og samfunnsøkonom Tabassum Aslam gleder seg til oppgavene i Norges Taxiforbund.

Ny direktør og ny samfunnsøkonom i NT

Torbjørn Brenna har begynt som ny direktør i Norges Taxiforbund. Samtidig har Tabassum Aslam overtatt jobben som forbundets samfunnsøkonom.

Torbjørn (59) har sin utdanning fra Forsvaret, med befalsskole, Krigsskolen og Hærens Stabsskole. I tillegg har han en lang rekke kortere utdanninger fra Forsvaret og Politiets Sikkerhetstjeneste.

Han har en omfattende ledererfaring fra store organisasjoner, og har jobbet i Norsk Kennel Klubb (NKK) som direktør, Norsk Journalistlag som sekretariatsleder, arbeidstakerorganisasjonen Delta (del av YS) som drifts – og personalsjef, Politiets Sikkerhetstjeneste (PST) som sjef for Situasjonssenteret og HR Sjef, Folketrygdkontoret For Utenlandssaker (FFU) som underdirektør og ikke minst Forsvaret i en rekke stillinger som sersjant til major.

Brenna er gift, har to barn på 10 og 12 år, og bor i Sandvika i Bærum kommune.

Han er faglig opptatt av ledelse innen kompetansearbeidsplasser, kulturbygging og strategiarbeid.

Nyutdannet samfunnsøkonom

Tabassum Aslam (42) er nyutdannet samfunnsøkonom fra Universitetet i Oslo, der han i 2021 leverte masteroppgaven «Fører økning i drosjeantallet til reduksjon i prisen på drosjer?»

Han vokste først opp i Norge, men hadde mye av barne- og ungdomstiden i Pakistan. Videregående skole ble fullført i Oslo. Fra november 2014 startet han som drosjesjåfør i Oslo, og begynte på universitetet året etter. Ellers har han vært alt fra bonde i Pakistan til PC-reparatør i Elkjøp.

Vi kommer med bredere presentasjon av de nyansatte og av Aslams masteroppgave  i kommende utgave av bladet TAXI.