Fond for medlemmer gir trygghet i hverdagen

Gjennom mange år er det bygget opp forskjellige fond som gir økonomisk støtte til medlemmer i Norges Taxiforbund som kommer i uheldige og kritiske livssituasjoner enten privat eller i utøvelsen av næringsvirksomheten. Dette gir en ekstra sosial sikkerhet i en vanskelig situasjon.

Fond til bruk ved dødsfall eller etterlønn
Fondet dekker utlegg på 2 måneders lønn ved dødsfall til heltidsansatt som har vært heltidsansatt i 3 år. Fondet dekker også 2 måneders etterlønn til heltidsansatt ved fylte 50 år og 10 års ansettelse i bedriften.

Fond for etterlatte og for rans- og voldsofre
Dette fondet gir støtte til etterlatte etter medlemmers dødsfall. Og det ytes ummiddlebar støtte til medlemmer som har vært utsatt for ran og/eller overfall i tjenesten. Det forutsettes selvfølgelig at hendelsen er anmeldt til politiet og og registrert sykemelding.

Skade- og ulykkesansvar for medlemmer
Økonomisk støtte til medlemmer som blir tiltalt som følge av trafikkulykker. Fondet yter økonomisk støtte til dekning av utgifter til advokat, sakkyndige og utgifter forbundet med rettsbehandling. Fondet dekker også skadeserstatningsansvar for medlemmer som faller utenfor bilansvarsloven og som ikke dekkes av forsikringer som medlemmet har.

Eget fond for markedsføring, informasjon og org.utvikling